
Speciális módszerrel, itatásos, hengerlős aszfaltozással készítettek Battonyán három és fél kilométernyi szilárd burkolatot. A módszer költséghatékony, hiszen ha hagyományos aszfaltozással zárták volna le az útalapot, kilencvenmillió forintjába került volna a városnak.
Így tizenhárommillióból építkeztek, ami azért sem mindegy, mivel önerőből valósították meg a beruházást.
— Első lépésben az útalap kátyúit javítottuk ki. Az egyenes alapra, felváltva kétszer egymás után, egy centiméteres aszfalt és másfél centis gránitkő került. Mind a négy réteget lehengereztük, az utolsót háromszor — tudtuk meg dr. Karsai József polgármestertől.
Ha pályázati forrás segítségével a hagyományos aszfaltozással készített volna portalanított utat a város, akkor a költsége nyolcvanöt—kilencven millió forintba került volna. Ezzel a módszerrel önerőből, tizenhárommillió forintból oldották meg a feladatot. Karsai József kiemelte, a pályázatnál maga az önerő többe került volna, körülbelül húszmillió forintba.
— Ezzel a módszerrel készültek például Lajosmizse és Kecskemét között a leállósávok is — fogalmazott a polgármester, akitől megtudtuk, a lakosság örült a fedőrétegnek. Az útalap miatt ugyanis nagy volt a por az utcákban. Jószerével az elmúlt hetek kánikulájában ablakot sem lehetett nyitni.
Az elmúlt négy évben egyébként összesen huszonkét kilométer utat pormentesítettek a városban.
Ezáltal az aszfaltos utak aránya 41 százalékról 85 százalékra növekedett. A 2006-ban kezdődő ciklus előtti húsz-huszonöt évben egyébként mindössze négy-öt kilométer kövesút épült a településen. A polgármester hangsúlyozta, a lakosság felé nagy adóssága volt ez Battonyának. Az infrastrukturális hátrányt pályázati forrásokból és saját beruházásokkal csökkentették.
forrás : http://beol.hu/bekes/gazdasag/specialis-modszerrel-aszfaltoztak-battonyan-319117
Hááát igen meg lehet nézni milyen lett a Damjanich utca...
VálaszTörlés